سوالات متداول آیا به آزمایش قند و کتون ادرار نیاز است؟

آیا به آزمایش قند و کتون ادرار نیاز است؟

آیا به آزمایش قند و کتون ادرار نیاز است؟

آزمایش قند ادرار برای ارزیابی میزان قند خون مفید نیست. در هنگامی که نمی‌توانید غذا بخورید و یا بیمار هستید ادرار خود را برای بررسی میزان کتون‌های آن آزمایش کنید.

آزمایش قند ادرار برای ارزیابی میزان قند خون مفید نیست. در هنگامی که نمی‌توانید غذا بخورید و یا بیمار هستید ادرار خود را برای بررسی میزان کتون‌های آن آزمایش کنید. افزایش کتون در ادرار نشان‌دهنده‌ی این است که در حال حرکت به سوی کتواسیدوز دیابتی (DVTA) هستید. وجود کتون در ادرار نشان می‌دهد که بدن شما در حال مصرف چربی برای تولید انرژی است و در حال حاضر نمی‌تواند از قند استفاده کند. اگر مقدار کتون ادرارتان بسیار افزایش یابد؛ باید در بیمارستان بستری شوید. بنابراین هر زمان به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و یا آنفولانزا مبتلا شدید به طور مکرر ادرار خود را از نظر کتون آزمایش کنید. در صورتی که میزان کتون ادرار به بیش از +2 افزایش یابد با پزشک خود تماس بگیرید و در صورت در دسترس نبودن پزشک، به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. نوارهای آزمایش کتون در فروشگاه‌های لوازم پزشکی موجود است. از پزشک خود بخواهید نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را به شما آموزش دهد.
میزان اطلاعاتی که از آزمایش قند ادرار برای ارزیابی میزان قند خون به دست می‌آید کافی نیست و با آزمایش قند ادرار نمی‌توان به مقدار خون خود پی برد. تا هنگامی که قند خون شما به بیش از 200 میلی‌گرم درصد نرسد از کلیه‌ها عبور نمی‌کند. بنابراین تا زمانی که قند خون شما زیر 200 میلی‌گرم درصد باشد در ادرار ظاهر نمی‌شود. انجمن دیابت آمریکا (ADA)، تا آن هنگام که شما می‌توانید قند خون‌تان را با استفاده از گلوکومتر اندازه بگیرید، استفاده از آزمایش قند ادرار را توصیه نمی‌کند.