سوالات متداول به تازگی قند من به شدت کاهش پیدا کرد و پزشک معالج توصیه نمود در این‌گونه موارد از گلوکاگون استفاده کنم.،گلوکاگون چیست؟

به تازگی قند من به شدت کاهش پیدا کرد و پزشک معالج توصیه نمود در این‌گونه موارد از گلوکاگون استفاده کنم.،گلوکاگون چیست؟

به تازگی قند من به شدت کاهش پیدا کرد و پزشک معالج توصیه نمود در این‌گونه موارد از گلوکاگون استفاده کنم.،گلوکاگون چیست؟

گلوکاگون دارویی است که برای درمان افت شدید قند خون در موارد اورژانس استفاده می‌شود. اگر قند شما به قدری کاهش یابد که به نوشیدن و یا خوردن و یا بلعیدن قادر نباشید و یا دچار گیجی شدید و یا بی‌هوش شویدباید از گلوکاگون استفاده کنید.

گلوکاگون دارویی است که برای درمان افت شدید قند خون در موارد اورژانس استفاده می‌شود. اگر قند شما به قدری کاهش یابد که به نوشیدن و یا خوردن و یا بلعیدن قادر نباشید و یا دچار گیجی شدید و یا بی‌هوش شویدباید از گلوکاگون استفاده کنید. غالباً در این‌گونه موارد خود شما نمی‌توانید دارو تزریق کنید و باید توسط شخص ثالث به شما تزریق شود. تزریق گلوکاگون، قند را در عرض 10 تا 15 دقیقه افزایش می‌دهد و سبب هوشیاری بیمار می‌گردد. بنابراین همه‌ی بیمارانی که از انسولین استفاده می‌کنند باید همیشه آمپول گلوکاگون در منزل و یا محل کار خود داشته باشند. از این گذشته باید حداقل یک نفر در محل کار و نیز همه‌ی افراد خانواده بتوانند آن را تزریق نمایند.
گلوکاگون با آزاد کردن گلوکزهای ذخیره شده‌ی داخل کبد به داخل خون، سبب بالا آوردن قند می‌شود. بنابراین بی‌درنگ پس از هوشیاری، برای جایگزین شدن مجدد ذخایر کبد غذا بخوید. متأسفانه تزریق گلوکاگون موجب ایجاد حالت تهوع در بیماران می‌شود؛ بنابراین پس از تزریق و به دست آمدن هوشیاری، به آرامی غذا بخورید تا حس تهوع کم‌تر آزاردهنده باشد.