سوالات متداول به تازگی به دلیل پا فشاری از سوی دوستانم مقداری مشروب نوشیدم ولی قند من به شدت کاهش پیدا کرد، فکر کردیم علامت‌هایی که در من پیدا شده به علت مشروب است و در صدد درمان بر نیامدیم، بنابراین کاهش شدید قند به کاهش هوشیاری من منجر شد،چگونه دریابم که این علایم به اثر مشروب مربوط بوده است و یا کاهش قند خون؟

به تازگی به دلیل پا فشاری از سوی دوستانم مقداری مشروب نوشیدم ولی قند من به شدت کاهش پیدا کرد، فکر کردیم علامت‌هایی که در من پیدا شده به علت مشروب است و در صدد درمان بر نیامدیم، بنابراین کاهش شدید قند به کاهش هوشیاری من منجر شد،چگونه دریابم که این علایم به اثر مشروب مربوط بوده است و یا کاهش قند خون؟

به تازگی به دلیل پا فشاری از سوی دوستانم مقداری مشروب نوشیدم ولی قند من به شدت کاهش پیدا کرد، فکر کردیم علامت‌هایی که در من پیدا شده به علت مشروب است و در صدد درمان بر نیامدیم، بنابراین کاهش شدید قند به کاهش هوشیاری من منجر شد،چگونه  دریابم که این علایم به اثر مشروب مربوط بوده است و یا کاهش قند خون؟

نخست باید بدانید مصرف الکل در همه‌ی افراد به‌خصوص دیابتی‌ها عمل بسیار اشتباهی است.

نخست باید بدانید مصرف الکل در همه‌ی افراد به‌خصوص دیابتی‌ها عمل بسیار اشتباهی است. علایم افت قند خون و علایم مربوط به مصرف مشروبات الکلی، کاملاً همانند هستند و تشخیص این مسئله که این علایم به افت قند خون مربوط است یا اثر الکل، بسیار مشکل است. به ویژه زمانی که شما انسولین تزریق می‌کنیدظغ مصرف الکل می‌تواند مشکلات اساسی برای شما به وجود بیاورد و حتی مصرف کم الکل ممکن است سبب افت شدید قند شود. در این‌گونه موارد دیدن علایم را باید به حساب افت قند خون گذاشت و درمان آن را آغاز نمود. بهترین درمان در این هنگام مصرف نصف لیوان آب‌میوه، آب قند و یا نوشابه است. در صورتی که به علت کاهش هوشیاری نتوانید مایعات بنوشید باید به شما گلوکاگون تزریق شود.
بنابراین به نکته‌های زیر توجه شود:
  • مصرف الکل در همه‌ی افراد به خصوص دیابتی‌ها مضر است.
  • علایم کاهش قند خون و مصرف الکل در بسیاری از موارد همانند هم است و می‌تواند با هم اشتباه شود.
  • به وجود آمدن علایم در کسانی که داروهای ضد دیابت مصرف می‌کنند و هم‌زمان الکل مصرف کرده‌اند باید به حساب کاهش قند خون گذاشت و آن را درمان کرد.