سوالات متداول کودکی 2 ساله داریم که به تازگی به دیابت مبتلا شده است،پزشک توصیه کرده است که شب‌ها نیم واحد انسولین به او بزنم،چگونه می‌توانم نیم واحد انسولین داخل سرنگ بکشم؟

کودکی 2 ساله داریم که به تازگی به دیابت مبتلا شده است،پزشک توصیه کرده است که شب‌ها نیم واحد انسولین به او بزنم،چگونه می‌توانم نیم واحد انسولین داخل سرنگ بکشم؟

کودکی 2 ساله داریم که به تازگی به دیابت مبتلا شده است،پزشک توصیه کرده است که شب‌ها نیم واحد انسولین به او بزنم،چگونه می‌توانم نیم واحد انسولین داخل سرنگ بکشم؟

شما باید از سرنگ‌های موسوم به 50 واحدی و یا 30 واحدی استفاده کنید.

شما باید از سرنگ‌های موسوم به 50 واحدی و یا 30 واحدی استفاده کنید. در سرنگ‌های 50 واحدی، فاصله‌ی بین 2 خط کوچک یک واحد و در سرنگ‌های 30 واحدی فاصله بین 2 خط نیم واحد است. به علت این‌که خط‌ها روی این سرنگ‌ها بسیار ریز است می‌توانید از ذره‌بین‌های مخصوص که بیش‌تر درون جعبه‌ی این سرنگ‌ها قرار گرفته است استفاده کنید. همچنین می‌توانید از رقیق‌کننده‌های انسولین استفاده کنید که ممکن است در داروخانه‌ها موجود باشد. روش دیگر، تزریق نیم واحد استفاده از قلم‌های مخصوص کودکان است که در اصطلاح به آن‌ها قلم‌های جونیور گفته می‌شود. ابتدا پوکه‌ی پر از انسولین داخل محفظه‌ی مخصوص قرار داده می‌شود. پس از آماده شدن، فاصله بین 2 کلیک در این قلم‌ها برابر نیم واحد است. نام تجارتی این قلم، Novo pen 3 Junoiur است و انسولین مخصوص آن انسولاتارد است.
بسیاری از کودکان به انسولین بسیار حساس هستند و حتی تزریق مقدار کمی بیش‌تر از مقدار توصیه شده می‌تواند به افت قند خون منجر شود. مطالعه‌ای که به تازگی انجام شده نشان داده است که والدین در کشیدن مقدار توصیه شده‌ی انسولین با دقت عمل نمی‌کنند و غالباً بیش‌تر از مقدار مورد نظر تزریق می‌کنند. نکته‌ی جالب این است که این اشتباه در محاسبه، همیشه در یک فرد به صورت ثابت است و پیوسته تکرار می‌شود. بنابراین سعی کنید انسولین کودک خردسال همیشه توسط یک نفر تزریق شود.