داروها تزریق بدون درد

تزریق بدون درد

تزریق بدون درد

شاید از زمانی که تجویز دارو ها با استفاده از روش تزریقی ابداع شد آرزوی بشر یافتن راهی برای تزریق بدون درد بوده است. این مسله بخصوص زمانی دارای اهمیت زیادی می شود که بیمار مجبور است در روز چندین نوبت روی بدن خود تزریق انجام دهد

تزریق بدون درد
شاید از زمانی که تجویز دارو ها با استفاده از روش تزریقی ابداع شد آرزوی بشر یافتن راهی برای تزریق بدون درد بوده است. این مسله بخصوص زمانی دارای اهمیت زیادی می شود که بیمار مجبور است در روز چندین نوبت  روی بدن خود تزریق انجام دهد. در سالهای اخیر روشهای مختلفی به این منظور ابداع و ارایه گردیده است . بعنوان نمونه استغاده از از وسیله ای که دارو را با استفاده از جریان پرفشار هوا زیر پوست بیمار تزریق می کند.متاسفانه تزریق دارو به این روش نتوانست رضایت خاطر بیماران و اطبا را فراهم کند. در این مقاله به بررسی و ارایه روش جدیدی برای تزریق دارو بدون درد می پردازیم.
تزریق دارو با استفاده ازI-Port Advance


 I-Port Advance وسیله ای است که به شما این امکان را می دهد که دارو را بدون سوراخ کردن پوست برای هر تزریق  وارد بدن کنید. در این روش با با استفاده از وسیله ای راه ورودی روی پوست بیمار ایجاد می گردد که با استفاده از این راه ورود می تواند به مدت حداقل سه روز به هر میزان که لازم باشد دارو را وارد بدن خود نماید و هیچ گونه دردی نیز احساس نکند. بعد از سه روز راه قبلی مسدود و راه جدیدی برای سه روز آینده ایجاد خواهد شد. با استفاده از این وسیله برای  هر 12 تزریق فقط یک بار سوزن بدن بیمار را سوراخ می کند.به عبارت دیگر  یک تزریق به جای 12 تزریق. اگر در نظر بگیریم که بیمار مبتلا به دیابت نوع 1 مجبور است روزانه 4 بار تزریق انجام دهد با استفاده از این وسیله هر 3 روز یک بار سوزن به بدن خود وارد می کند.خبر بسیا رمسرت بخشی می تواند باشد .

آیا تا به حال به خاطر ترس از درد انسولین خود را تزریق فراموش کرده اید؟ در یک مطالعه که توسط انجمن دیابت آمریکا انجام شده است 47% بیماران به این سوال جواب مثبت داده اند.بنابر این با استفاده از روشهای تزریق بدون درد می توان امیدوار بود که بیماران در درمان خود جدییت بیشتری نشان دهند و شانس موفقیت درمان افزایش یابد.
I-Port Advance   چگونه کار می کند؟
این وسیله از دو قسمت تشکیل شده است که شما آن را در یک بسته خریداری می کنید.قسمت اول دستگاه نصاب و قسمت دوم یک سوزن نرمانعطاف پذیر به نام کانولا است. برای تفهیم روش نصب و استفاده رجوع به شکلهای زیر ضروری است.
در شکل 1 انچه شما خریداری می کنید نشان داده شده است. در واقع انچه خرید می کنید وسیله ای آبی رنگ به صورت یک پارچه است که خودش از دو قسمت ساخته شده است.
در شکل 2 قسمت های مختلف دستگاه نشان داده شده است.بعد از برداشتن در ، پوشش کانولا نمایان می شود.در پشت دستگاه دستگیره ای وجود دارد که باید آن را با حرکت چرخشی به عقب کشید.در این حالت دستگاه آماده ی نصب می شود.محافظ روی کانولا را بردارید و دستگاه را در قسمتی از بدن که می خواهید نسب کنید روی پوست نشار دهید.حالا کافی است کناره های پوشش آبی رنگ را که روی دستگاه مشخص شده  به سمت داخل فشار دهید.کانولا در کسری از ثانیه بدون حس درد وارد پوست شما میشود و محکم با چسب اطراف خود به بدن شما می چسبد.حالا کافی است قسمت آبی رنگ را که در دست شماست به عقب بکشید. آنجه روی پوست شما می ماند یک قسمت پلاستیکی بی رنگ است که می توانید تزریقات را در قسمت مشخص شده ی مرکز آن انجام دهید.با دستگاه نصب شده می توانید به استخر بروید ، استحمام کنید و یا هر گونه فعالیتی را انجام دهید.
در شکل 3  نحوه نصب و در شکل 4 روش تزریق نشان داده شده است.
در شکل 5 مناطقی از بدن که می توان دستگاه را نصب کرد نشان داده است.